zondag 22 juli 2012

Map gemaakt voor de Hobbydotjes.

Nu ik de hobby dotjes ontdekt heb, en er kaartjes mee maak, vond dat ik voor stickers, een speciaal mapje voor moest maken.


Op kleur en nr.

Ik zal vertellen hoe ik te werk ben gegaan.

Eerst de showbladen 24 rings met de naaimachine door de helft heb genaaid.

Zodat er 2 sticker velletjes naast elkaar konden en niet zouden verschuiven.

De show velletjes waren te lang en heb ze op maat gesneden, en dat is 21 cm.

Heb zo'n beugeltje van de kantoorboekhandel gebruikt, die kan je naar achter en of naar voren vouwen, zodat ze de bladen vast houden.

Toen ben ik aan de map begonnen, die heb ik op maat gesneden van 24 cm/bij 24 cm, met een dikker karton.

Die ben ik gaan omkleden met scrappapier, 30/30 cm, niet afsnijden de randen heb ik dus terug gevouwen naar binnen, zodat je een kaftje krijgt.

Dan de uitstekende deln van de voorkant rillen op 4 cm afhankelijk van de dikte van je mapje.

Dan hou je 1 cm over, en daar komt de bovenkant dan weer op die je plakt ook 24 cm bij 24 cm.

Op de onderkant heb ik elastiek gelijmd, en daar weer scrappapier overheen, zodat ze de stickervelletjes vasthouden en niet meer kunnen verschuiven.

Op de voorkaant heb ik dotkaartje ( van afbeeldingen geplakt, en voor het geval dat ik niet wat er in die map zit, heb ik er maar op geschreven, dat het over Hobby-dots stickers gaat-:))))))))

Zal het toch maar eens laten zien wat ik uiteindelijk bedoel.

O ja........ik heb Tilda papier gebruikt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten